کاربرد یدک کش خودرو

سکه شدن کسب و کار یدک کش ها در روزهای نوروزی

هیچ خودرویی در جهان وجود ندارد که به شما اطمینان دهد مسیری که می خواهید بروید را بدون مشکل و ایراد طی می کند و امکان خرابی ان صفر است. اگر راننده باتجربه‌ای باشید، به خوبی اگاهید که خودرو هر چقدر هم از نظر فنی و سلامت بررسی شود باز هم امکان وجود مشکل برای آن وجود دارد. گاهی اوقات در هنگام رانندگی به سمت یک مقصد و یا زمانی که در جاده و سفر بین راهی هستید خودروی شما دچار نقصی می شود که در این زمان باید برای رساندن خودرو به یک مرکز تعمیراتی از یدک کش استفاده کنید. درباره کاربرد یدک کش خودرو بیشتر بدانید.

کاربرد یدک کش خودرو

یدک کش ها و خودروبرها این ایام تعطیلی که مسافرت های نوروزی به مراتب بیشتر و بیشتر شده اند بسیار پرکاربرد شده اند. هستند خانواده هایی که با اطمینان از سلامت خودروی خود دل به جاده زده اند و اما ماشین برای آنها دردسر درست کرده است و نمی توانند به سفر خود ادامه دهند.

خودروبرها هم در این زمان کمک فراوانی به برخی راننده ها می کنند. برخی افراد مایل اند خودروی گران قیمتشان که در جاده دچار مشکل شده است توسط یک شرکت خودرو بر حمل شود. شرکت خودروبر سعید یکی از خودروبرهای در تهران است که بهترین خدمات را در این مواقع ارائه می دهد.

فهرست تصاویر

کاربرد یدک کش خودرو برای خودروهای تصادفی

کاربرد یدک کش خودرو مزایای استفاده از آن

کاربرد یدک کش خودرو و دستورالعمل ها و قوانین

کاربرد یدک کش خودرو و دستورالعمل ها و قوانین

انتقال ماشین تصادفی به تعمیرگاه یا پارکینگ

یکی از مهم ترین کاربردهای یدک کش ها جا به جایی خودرو تصادفی به پارکینگ و یا تعمیرگاه است. بررخی حادثه ها به شکلی است که چاره ای به جز انتقال خورو توسط یدک کش وجود ندارد و رانند و ماشین او طوری به شمکل خورده اند که باید توسط یک جرثقیل جا به جا شوند.

جا به جا کردن ماشین دارای نقص فنی

گاهی خودروی شما با وجود اینکه از سلامت آن اطمنیان دارید روشن نمی شود و به عبارتی خراب شده است. این مشکل می تواند هر جایی رخ دهد مثل وقتی از خانه خارج شده اید و یا مانند زمانی که از پارکینگ خانه تصمیم به حرکت به سوی مقصدی را دارید.

حمل خودرو به سمت پیست مسابقات

برخی خودرو ها اجازه تردد در شهر را ندارند. خودروهایی که مخصوص مسابقات هستند و تنها باید در پیست خودرو تردد کنند، در این صورت چاره ای جز جا به جایی آنها از طریق یدک کش ها و حتی بهتر از آن خودروبرها ندارید.

کاربرد یدک کش خودرو در حمل خودرو به مراکز بیمه و تعویض پلاک

برخی خودرو ها نو هستند و هنوز بیمه شخص ثالث آنها صادر نشده است و طبق قوانین اجازه تردد در شهر را ندارند، خودروهایی که پلاک نشده اند هم از جمله خودروهایی هستند که نیاز است قبل از سوار شدن پلاک آنها نصب گردد و بدون پلاک حق تردد در شهر را ندراند.

جا به جایی خودرو تصادفی
دستورالعمل ها و قوانین یدک کشی

کاربرد یدک کش خودرو، یدک کش چیست؟

یدک کش ها معمولا به صورت وانت بار هستند. در کشور ما نیسان های وانت بار بیشتر از سایر خودروها وظیفه حمل و جا به جایی را دارند. این مدل خودرو ها از هیدرولیک قدرتمندی که معمولا آن ها را در جرثقیل ها دیده اید برخوردارند. استفاده از یک اهرم در کنار آن تجهیزاتی است که این وانت بار های تقریبا دوتنی دارند.

بعد از اینکه در قسمت زیرین خودروی قابل حمل مورد نظر تجهیزات مربوط به حمل نصب شد، قسمت جلویی خودرو بالا می اید و حمل آن صورت می پذیرد.

نکته مهم این است که یدک کش ها همواره برای حمل خودرو مناسب نیستند و لازم است که از خودروبرها برای جا به جایی ماشین خود استفاده کنید. این در شرایطی پیش می اید که مثلا تصادف شدید رخ داده است و خودرو امکان حرکت را ندارد و یا برخی خودروهای گران قیمت که مالکین آن ترجیح می دهند از این طریق حمل خودروی انها صورت پذیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره خودرو بر تماس حاصل فرمائید. 

مشکلی که ممکن است برای هر راننده و خودرویی اتفاق بیفتد و نیاز نیست خودتان را نگران کنید، اگر در هر نقطه ای از تهران خودرو شما خراب شد و یا تصادف کرد به طوری که قادر به حرکت نبود می توانید از خدمات یک شرکت خودروبر در تهران بهره مند شوید.

کاربرد یدک کش خودرو - خودروبر سعید - Khodrobarsaeed
کاربرد یدک کش خودر و مزایای استفاده از آن

کاربرد یدک کش خودرو در بلند کننده چرخ

عمل هیدرولیکی در این ماشین ‌ها باعث بلند شدن چرخ‌ های جلوی ماشین‌ می‌شوند و استفاده از این نوع یدک‌کش ‌ها معمولا ارزان ‌تر از انواع دیگر است‌‌. یکی از با اهمیت ترین یدک ‌کش هایی که امروزه استفاده می شوند، بلند کننده چرخ است. این دستگاه‌‌ها یک اهرم دارند که در زیر چرخ‌ ها قرار می‌گیرد و با بلند کردن چرخ‌ ها باعث هدایت کردن آن می‌شود و آن‌ها را به دنبال خود می‌کشد.

یدک ‌کش‌ های زنجیری

ماشین ها با یک کابل محکم سیم مانند به اهرم جلوی ماشین شما نصب می‌شوند و خودروی مورد نظر را دنبال خودشان می‌کشند. واژه بکسل به جای یدک کش در سال های گذشته استفاده می شد و اما امروزه با توجه به این‌که این وسیله فشار بسیار زیادی به سپر ماشین می‌آورد و ممکن است به خودروی شما خسارت وارد کند از روش ذکر شده برای حمل و جا به جایی خودرو استفاده می شود.

یدک ‌کش‌های کامیونی

برای جا به جایی ماشین ‌های نو یا تصادفی از مدل کامیونی استفاده می‌شود که یک سطح جدا کننده بلند دارند که روی زمین قرار خواهد گرفت و بعد از انتقال خودرو روی آن تخت بازوهای هیدرولیکی ماشین آن صفحه را بلند می‌کنند و در قسمت پشت کامیون قرار می دهد.

کاربرد یدک کش خودرو مزایای استفاده از آن

استفاده از یدک کش ها فواید زیادی دارد که در ادامه به بررسی انها می پردازیم:

کاربرد یدک کش خودرو در امنیت و جلوگیری از آسیب بیشتر به خودرو

برای جلوگیری از ترافیک سنگین یا حتی تصادفات احتمالی، خودرویی که به هر دلیل خراب شده است، می‌بایست هرچه زودتر به محل مناسب برای تعمیر انتقال پیدا کند.

کاربرد یدک کش خودرو در صرفه جویی در هزینه ها

با وجود اینکه خودروهای امداد سیار قابل‌دسترس هستند، اما در برخی مواقع بهتر است، با کمک یدک کش ماشین خود را به تعمیرگاه برسانید. در برخی مواقع تعمیر خودرو در محل هزینه بیشتری نسبت به کرایه یدک کش دارد. به‌علاوه گاهی مشکلی برای خودرو به وجود می‌آید که امداد سیار قادر به رفع آن در محل نیست و ماشین به‌ناچار می‌بایست به تعمیرگاه منتقل شود.

سرعت و راحتی

زمانی که ماشین خراب خود را به یدک کش می‌سپارید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد نحوه رسیدن خودرو به تعمیرگاه نیست. در ضمن، مسئولیت قانونی خودرو شما تا زمان سواری روی یدک کش، بر عهده راننده آن است.

کاربرد یدک کش خودرو و دستورالعمل ها و قوانین

نمی توان صرف داشتن تجهیزات یک یدک کش داشت و باید درباره قوانین و دستورالعمل هایی که مجوز حمل خودرو را به شما می دهد، توجهات لازم را داشته باشیید:

  1. داشتن گواینامه راننگی و تجربه لازم برای حمل خودرو
  2. توجه به ترافیک، فاصله، آب و هوا و شرایط جوی و مانند آن
  3. استانداردهای لازم و ایمنی خودروی یدک کش
  4. مجهز به تجهیزات دیگر همچون زنجیر، نوار، طناب، کفی برای ایمنی بیشتر
  5. استفاده از تابلوهای هشداردهنده، چراغ‌های اخطار و لباس روشن و شب‌رنگ
کاربرد یدک کش خودرو - خودروبر سعید - Khodrobarsaeed
کاربرد یدک کش خودرو و دستورالعمل ها و قوانین

شاید جالب باشد بدانید که هزینه حمل خودرو با یدک کش‌ها چقدر است که باید گفت این مورد بستگی به نوع خودرو دارد.

ورودی برای خودروهای ایرانی، چینی و سایر وارداتی‌ها متفاوت است.

به ازای هر کیلومتر حمل خودرو هم مبلغی دریافت می‌شود.

هزینه حمل خودرو با کفی هم می تواند به مبلغ کل اضافه شود و اگر محل تردد در طرح باشد، نیز مبلغ اضافه تری باید پرداخت نمایید.

کاربرد یدک کش خودرو و تعرفه های مختلف آن در ۱۴۰۳

قیمت و تعرفه ها با توجه به دسته بندی های زیر می تواند متفاوت باشد:

اجرت حمل و جابه جایی خودرو با نیسان به وسیله چرخ گیر برای خودروهای ایرانی

اجرت حمل و جابه جایی خودرو با نیسان به وسیله چرخ گیربرای خودروهای چینی

اجرت حمل و جابه جایی خودرو با نیسان به وسیله چرخ گیربرای خودروهای ژاپنی ، کره ای ، آلمانی

حمل به وسیله کفی برای تمامی خودرو ها

نتیجه گیری

و در پایان این موضوع را در نظر داشته باشید که امن ترین و مطمئن ترین روش حمل خودروی شما استفاده از خدمات شرکت هایی هستند که مجوزهای لازم را در این زمینه دارند و علاوه بر آن تجربه کافی را دارا بوده و استاندارد های لازم را رعایت می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر