بهترین روش ها برای مراقبت از خوردوی لوکس

روش هایی برای مراقبت از خوردوی لوکس

داشتن لوازم لوکس نیازمند مراقبت های بیشتر و محتاطانه است. سال هاست افرادی که از لوازم و وسایل لوکس استفاده می کنند برای مراقبت از ان ها از خدمات شرکت ها بهره می برند. وسایل نقلیه که قیمت بالایی نسبت به سایر وسایل دارند از لحاظ نگهداری و تعمیر با سایر خودروها تفاوت هایی دارند. هر خودرویی چه لوکس و گران قیمت باشد و چه نباشد نیازمند سرویس و تعمیر است و به هر حال مشکلاتی برای خودرو پیش می اید که باید توسط مکانیک متبحر رفع شود. مراقبت از خوردوی لوکس لازمه حیات این مدل وسایل نقلیه است.

بهترین روش ها برای مراقبت از خوردوی لوکس

کارشناسان معتقدند خودروهای گران قیمت باید در شرایط عالی مرقبت شوند. حفظ پرستیژ ماشین پربهای شما نیازمند تکنیک هایی است که البته برخی مالکین خودرو با استفاده از ان موفق شده اند عمر و ثبات سلامت خودروی خود را  تا حدی زیادی تضمین کنند.

مالکان خودرو که با حساسیت نکات امنیتی و ایمنی خودروی خود را دنبال می کنند، بهتر است برای حفظ سلامت ظاهری خودرویی که قرار است به هر دلیل به نمایندگی رود و یا اینکه نیازمند آن است که  مکانیک خودرو آن را بررسی کند، با بهترین و مطمئن ترین شرایط جا به جا شود و به مقصد مورد نظر انتقال یابد.

فهرست تصاویر

5 روش مراقبت از خوردوی لوکس

تعمیر استاندارد خودرو

مراقبت از وسیله نقلیه گران قیمت

5 توصیه کارشناسان برای نگهداری و مراقبت از خودروی لوکس

زمانیکه خودروی خود را به جز نمایندگی ها به مراکزی که برای سرویس و تعمیرات و سایر خدمات می برید، تحقیقات لازم را برای بررسی سطح کیفیت خدمات و تبحر پرسنل را انجام دهید. قیمت و سابقه و اعتبار مرکزی که قرار است خدمات مورد نظر شما را انجام دهد بسیار اهمیت دارد. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که برخی مراکز تمامی خدمات را ارائه نمی دهند و برای بخشی از تعمیرات، خودرو را به مرکزی دیگر واگذار می کنند.

این موضوع نه تنها غیر قانونی است بلکه ممکن است برای سلامت خودروی شما و اطمینان از دریافت خدما مورد نظر هم مشکلاتی به همراه داشته باشد. بهتر است خدمات مختلفی همانند نصب روکش بدنه، صافکاری بدنه تعمیرات، نصب بادی کیت و تجهیزات تیونینگ، و یا رنگ و مانند آن همگی در همان مرکز مورد نظر شما انجام پذیرد. بریا این کار بهتر است یک قرار داد معتبر در اختیار شما قرار دهند و فاکتور رسمی و مهر شده دریافت نمایید.

5 روش مراقبت از خوردوی لوکس
5 روش مراقبت از خوردوی لوکس

نکته بسیار مهم دریافت قطعات یدکی است. اگر قصد تعویض و یا جایگزینی قطعه ای در خودروی خود را دارید این موضوع را در نظر داشته باشید که به دلیل اینکه کشورهای مختلفی قطعات خودروهای لوکس کمپانی های مشهور بی ام دبلیو و بنز را تولید می کنند، انتخاب قطعه و کشوری تولید کننده آن باید مورد تایید کمپانی خودروی شما باشد.

چین و هند و همچنین کره و تایوان از جمله کشورهایی هتسند که اقلام مختلف خودو را در کارخانجات بزرگ تولید می کنند که یک تعمیرگاه حرفه ای باید مشتری را در جریان قطعه ای که دریافت می شود به طور کامل قرار دهد تا خود شما تصمیم بگیرید چه قطعه ای را با چه کیفیت و تولید چه کشوری جایگزین قطعه معیوب خوردوتان کنید.

توصیه می شود در این زمینه از تجربه افراد مطمئن و با تجربه نیز کمک بگیرید.

مراقبت از خوردوی لوکس و دقت در انتخاب لاستیک و رینگ

معمولا بسیاری از مالکان خودروهای لوکس در ایران، با مشکل باد‌کردن پوسته لاستیک یا حتی ترکیدگی مکرر لاستیک‌ها مواجه هستند که طبیعتا به خاطر استفاده از رینگ و لاستیک‌های نامناسب اتفاق می‌افتد. البته نامناسب بودن رینگ و لاستیک، تنها به معنای استفاده از رینگ‌های غیر‌استاندارد و متفرقه اسپرت (که متاسفانه در سال‌های اخیر نیز رواج یافته است) یا لاستیک‌های نامرغوب نیست و در واقع این مشکلات در برخی ‌ خودروهایی که دارای رینگ و لاستیک فابریک هستند نیز رخ می‌دهد که علت آن، بزرگ بودن ابعاد رینگ و کم بودن فاق لاستیک‌ها، با توجه به شرایط جاده‌ها و همچنین مسیرهای درون‌شهری است.

به عنوان مثال، برخی از ب‌ام‌و‌های سری ۷ در ایران دارای رینگ ۲۱ اینچی (آلپینا پکیج) و تعداد زیادی از خودروها مانند مرسدس بنز S-Class و یا ب‌ام‌و X۴ نیز دارای رینگ ۲۰ اینچی هستند که با وجود فاق کوتاه لاستیک، در صورت بی‌توجهی و رانندگی با سرعت‌های نسبتا زیاد و البته در برخورد با ناهمواری‌ها، متحمل ضربه‌های شدیدتری می‌شوند و طبیعتا این امر می‌تواند موجب کاهش دوام و عمر لاستیک شود.

مراقبت از خوردوی لوکس و حفظ استانداردهای اتومبیل

در سال‌های اخیر برخی ‌مراکز خدماتی خودروهای لوکس در ایران، فعالیت‌هایی را نیز در زمینه تیونینگ ظاهری و یا حتی فنی اینگونه از اتومبیل‌ها انجام می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به نصب کیت‌های بدنه، تعویض برخی ‌قطعات فنی، نصب کیت‌های اگزوز اسپرت و همچنین چیپ تیونینگ اشاره کرد که انجام برخی از این اقدامات، در نوع خود جذاب و جالب توجه است اما گاهی اوقات، استفاده از قطعات غیراستاندارد و یا انجام غیراصولی این تغییرات می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را نیز در پی داشته باشد.

تعمیر استاندارد خودرو
تعمیر استاندارد خودرو

به هر حال کارشناسان، خارج‌کردن اتومبیل از حالت استاندارد (یا به اصطلاح فابریک) را به افرادی که اهمیت زیادی به حفظ سلامت و دوام اتومبیل خود می‌دهند، توصیه نمی‌کنند زیرا حالت استاندارد هر خودرو، وضعیتی است که در آن کلیه قطعات، با اصول و معیارهای کمپانی خودروسازی مورد تست و بررسی قرار گرفته است.

تغییر در این وضعیت می‌تواند موجب افزایش استهلاک، افزایش مصرف سوخت و یا آسیب‌دیدگی در بخش‌هایی از جمله موتور، اگزوز و همچنین سیستم‌های الکترونیکی خودرو شود، مگر اینکه برای تغییر یا در واقع تیونینگ هر قسمت، از قطعات و پکیج‌های اورجینال که توسط خود شرکت یا تیونرهای مشهور و معتبر ارائه می‌شود، استفاده شود که آن هم باید به صورت اصولی و توسط افراد باتجربه و حرفه‌ای انجام شود.

مراقبت از خوردوی لوکس و بهره مندی از كارواش های استاندارد

امروزه روش‌های سنتی و قدیمی کارواش، برای خودروهای گران‌قیمت توصیه نمی‌شود، زیرا معمولا استفاده از دستمال‌های عادی یا ادوات غیر‌استاندارد جهت خشک و تمیز‌کردن بدنه، موجب ایجاد خط و خش‌های ریز و متعدد‌ روی آن می‌شود که یقینا برای مالکان خوشایند نیست.

مراقبت از وسیله نقلیه گران قیمت
مراقبت از وسیله نقلیه گران قیمت

بنابراین اگر حساسیت زیادی روی این مسئله دارید بهتر است که شستشو و خشک‌کردن اتومبیل را با استفاده از ابر و دستمال‌های مخصوص (یا به اصطلاح نانو) انجام دهید، ضمن اینکه معمولا در روش شستشو بدون آب (با مواد و شامپوهای مخصوص) نیز باید از این نوع دستمال‌ها استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود که موتور‌شویی نیز با توجه به حساسیت قسمت‌های الکترونیکی، به روش بدون آب و با مواد مخصوص این کار انجام گیرد.

هدف از خرید خودروی لوکس

بررسی دقیق هدف و دلایل شما برای خرید خودرو می تواند تا حد زیادی انتخاب شما را آسان تر کند. پیش از خرید پاسخ این سوالات را پیدا کنید؟ آیا یک خودروی لوکس با کیفیت بالا در طراحی و قطعات مد نظرتان است؟

آیا سطح مهندسی خودرو و کارکرد آن برایتان اهمیت دارد؟ چه میزان از امکانات رفاهی و ایمنی را می خواهید در اختیار داشته باشید؟ آیا نیاز به رانندگی حرفه ای با خودروی مورد نظر دارید و مدل های پیشرفته را می خواهید در اختیار داشته باشید یا تنها سواری راحت و ایمن و آرام مد نظرتان است؟ با در نظر گرفتن این نکات می توانید خودروی مد نظر خود را خریداری کرده و سالیان طولانی از رانندگی لذت ببرید.

مصرف سوخت خودرو

اگر مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد باید توجه داشته باشید که امروزه خودروهای زیادی هستند که از تکنولوژی های روز هیبریدی، دیزلی و … استفاده می کنند تا مصرف سوخت رو کاهش داده و همچنان ویژگی ها و مزایای خودروی لوکس را نیز در اختیار داشته باشید. در نظر داشتن این نکته نیز می تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

صرف هزینه برای خرید و مراقبت از خوردوی لوکس

به طور کلی می‌توان گفت، صرف هزینه برای خرید خودروهای لوکس در صورتی که قصد استفاده از آن را دارید و توان مالی لازم برای خرید آن را داشته باشید، گزینه مناسبی است. اما در صورتی که از حالت کالای مصرفی خارج شده و جنبه سرمایه‌گذاری پیدا کند به هیچ وجه از نظر اقتصادی و اجتماعی مطلوب نیست.

چرا که با سرمایه‌گذاری در بازار خودرو، در واقع ارزش سرمایه‌گذاری شما به مرور زمان کاهش می‌یابد و پس از گذشت چند سال مجبور می‌شوید، خودروی لوکس خود را با خودرو تولید روز دیگری عوض کنید و مجبور خواهید بود، هزینه بابت معاوضه نیز بپردازید. در نتیجه، بهتر است در هنگام سرمایه‌گذاری بر روی خودرو با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، به روش‌های سرمایه‌گذاری دیگری نیز فکر کنید.

با این حال، مدتی است که خرید برخی کالاها نظیر خودروهای لوکس به دلیل رشد تورم و افزایش روز افزون قیمت دلار در ایران، به یکی از روش های سرمایه‌گذاری جذاب و امن تبدیل شده است که از این طریق ارزش پول آن‌ها حفظ خواهد شد.

نکته اخر

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به عنوان مالک خودروی لوکس در نظر بگیرید این است که خوردوی شما اگر به علت مشکلات فنی خاموش شد و نیاز به جا به جایی داشت، جا به جایی ان از مهم ترین و اساسی ترین موضوعاتی است که باید در اولویت قرار دهید و وسیله نقلیه خود را به بهترین شکل ممکن و بدون اسیب و با اطمینان به مرکز مورد نظر برسانید. شماره خوردوبر سعید را حتما برای این موارد در دسترس داشته باشید تا در زمان بروز هر مشکلی ماشین برهای این شرکت خودروی شما را به مرکز مورد نظرتان انتقال دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر