خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed

مراقبت از خودرو در تابستان  9 نکته کلیدی برای خودرو

گرمای تابستان و نور خورشید می تواند به ماشین شما آسیب برساند. گاهی اوقات این آسیب می تواند منجر به استهلاک خودرو شود. گاهی اوقات سیستم موتور ماشین را به هم می زند. صرف نظر از این، این می تواند خطرناک باشد. زیرا خرابی خودرو بر کنترل آن تاثیر می گذارد. در واقع، اگر ماشین شما به خوبی کار نکند، احتمال تصادف شما بیشتر است. برای این منظور، این مقاله به معرفی تعمیر و نگهداری خودرو در تابستان می پردازد. زیرا اگر خودروی شما به درستی نگهداری شود آسیب کمتری دیده و عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

نکات مهم برای  مراقبت از خودرو در تابستان و گرما

در اینجا نکات مهمی برای مراقبت از خودرو در تابستان آورده شده است. این موارد را به خاطر بسپارید و آنها را دنبال کنید تا ماشین شما بهتر کار کند. برخی از این موارد را اکثرا می دانیم اما خب نیاز است گاهی شخصی برای مان دوباره بازگو کند تا بتوانیم دوباره به خاطر آوریم. این موارد به کوشش تیم خودروبر سعید جمع آوری شده به امید اینکه بتواند به شما عزیزان کمک کرده باشد. تیم ما در راستای کمک به همشهریان گرامی در ارائه خدمات خودرو بری در تهران مشارکت داشته و شما می توانید با سرچ عبارت خودروبر در تهران ما را مشاهده کنید.

 لاستیک و مشکلات آنها در هوای گرم

هوای گرم تابستان می تواند به لاستیک های شما آسیب برساند. زیرا گرمای تابستان و اصطکاک با زمین باعث خشک شدن لاستیک می شود. این خشکی می تواند باعث ترک خوردن لاستیک ها شود. لاستیک های آسیب دیده می توانند در کنترل ماشین شما اختلال ایجاد کنند. این ممکن است باعث تصادف شود. بنابراین، لاستیک ها در ماه های گرم تابستان نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.  یک راه حل ساده برای نگهداری لاستیک و مراقبت از خودرو در تابستان استفاده از نیتروژن است. نیتروژن خنک تر از باد معمولی است. این احساس خنکی باعث می شود تا لاستیک ها مقاومت خود را در گرمای تابستان از دست ندهند.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed مراقبت از خودرو در تابستان
چک کردن لاستیک ها و باد آن

 مراقب داشبورد خود باشید

اگر مجبورید ماشین خود را زیر نور خورشید پارک کنید، از قرار دادن ورق های جوهر روی داشبورد خودداری کنید. البته هر جسم دیگری غیر از کاغذ که جوهر ساطع می کند می تواند این مشکل را ایجاد کند. زیرا نور خورشید می تواند جوهر را به داشبورد منتقل کند. اگر این اتفاق بیفتد، هرگز نمی توانید جوهر را بردارید. بنابراین بهترین راه این است که چیزی روی داشبورد قرار ندهید. داشبورد مهم است و مراقبت از خودرو در تابستان یکی از کارهای سخت برای رانندگان است.

 

 از سایبان استفاده کنید

از سایبان های پنجره  برای مراقبت از خودرو در تابستان استفاده کنید. سایبان اجازه نمی دهد نور مستقیم خورشید به داخل خودرو برسد. این امر تا حدودی دمای بالا را کاهش می دهد. البته استفاده از برچسب دود نیز موثر است.

پنجره را باز کنید

هنگامی که در ماشین هستید، پنجره ها را خیلی کم باز کنید. این اجازه می دهد تا هوا در داخل ماشین گردش کند. به راحتی می توانید دما را چند درجه کاهش دهید. حتی می توانید از مدلی از کولر های مخصوص استفاده کنید که نخواهید پنجره خودرو  را باز کنید.

 الکل و نور خورشید در ماشین در دوران COVID-19 و بعد از آن

با گسترش ویروس کرونا، الکل در اکثر خودروها نگهداری می شود. وجود الکل  و مواد شوینده مناسب برای ضدعفونی  و شست و شوی دست ضروری است. اما تابش نور خورشید و دمای بالا می تواند باعث آتش گرفتن الکل شده و باعث سوختن خودرو شود. بنابراین اکیدا توصیه می شود به هیچ عنوان الکل را روی داشبورد و جاییکه نور به آن بخورد نگذارید. این مورد نیز در مراقبت از خودرو در تابستان و حفظ زیبایی خودرو اهمیت بالایی دارد. اگر در خیابان به مشکل برخوردید می توانید با خودرو بر تماس بگیرید.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed
تعمیر و نگهداری خودرو در تابستان

روغن موتور را چک کنید

روغن موتور دمای موتور را متعادل نگه می دارد اینکار اجازه نمی دهد دمای موتور خیلی بالا برود. بنابراین باید هر روز روغن موتور خود را چک کنید. بهترین زمان برای انجام این کار قبل از استارت زدن ماشین است. زیرا برای انجام این بررسی باید حداقل دو ساعت از خاموش شدن خودرو گذشته باشد. اگر متوجه شده اید، رانندگان حرفه ای تقریبا هر هفته موتور خودروهای خود را چک می کنند، کاپوت را باز کرده و روغن موتور را چک می کنند. این عادت ساده می تواند تفاوت زیادی در نگهداری خودرو و عملکرد صحیح و سریع آن ایجاد کند.

 

نکات مهم در مورد روغن موتور:

روغن های موتور در غلظت های مختلف تولید می شوند. روغن موتور با غلظت بالا برای استفاده در تابستان مناسب است. زیرا حرارت زیاد باعث کاهش غلظت روغن موتور خواهد شد. اگر در تابستان از روغن موتور با غلظت کم استفاده شود، با حرارت دادن رقیق می شود و به درستی عمل نمی کند. مراقبت از خودرو در تابستان با چک و مراقبت از میزان روغن موتور قابل انجام است.

تأثیر گرما بر سیم کشی

در برخی موارد گرمای شدید و جریان الکتریکی که از دسته سیم عبور می کند می تواند باعث آتش سوزی شود. بنابراین سیستم خنک کننده خودروی شما باید به خوبی کار کند. زیرا این تنها راه برای خنک نگه داشتن تسمه است.

 

رابطه بین تعمیر و نگهداری خودرو در تابستان و سیستم خنک کننده موتور

موتورهای خودرو همیشه گرمای زیادی تولید می کنند. حال اگر گرمای تابستان باشد، شدت این گرما بیشتر می شود. بنابراین برای مراقبت خوب از خودرو در تابستان، سیستم خنک کننده موتور باید به خوبی کار کند. تنها راه خنک نگه داشتن موتور سیستم خنک کننده است. به همین دلیل لازم است دمای سیستم سرمایشی در ابتدای فصل گرما تنظیم شود. اگر سیستم خنک کننده موتور به خوبی کار کند، دسته سیم آسیب کمتری خواهد دید و به خوبی مراقبت از خودرو در تابستان را انجام دادید.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed
تعمیر تخصصی خودرو در تعمیرگاه های مجاز

سیستم خنک کننده ماشین خود را کنترل کنید

همانطور که ما در تعطیلات تابستانی کولرهای خانه خود را چک می کنیم، باید از کولر خودرو نیز نگهداری کنیم این یک امر مهم در مراقبت از خودرو در تابستان است. خدمات کولر خودرو شامل پرکردن گاز، تعویض تسمه کولر و تعویض فیلتر هوا خشک کن کولر می باشد. طبق یک باور قدیمی گفته می شود که باز کردن کولر باعث افزایش دمای موتور می شود.

این امر باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می شود. بسته به نوع مسیر و شرایط جاده باید از کولر استفاده کرد. به عنوان مثال، در بزرگراه ها و جاده هایی که خودروها با سرعت بالا در حال حرکت هستند، باز کردن پنجره ها باعث می شود هوا در کابین به گردش درآید. این جریان هوا می تواند مصرف سوخت خودروی شما را افزایش دهد. بنابراین بهتر است از کولر استفاده کنید. البته فرض این است که کولر گازی تعمیر شده است. اما بهتر است بعد از چراغ قرمز و در ترافیک از کولر گازی استفاده نکنید.

 

 

خلاصه

ما در این محتوا نیز به بررسی برخی نکات کلید برای مراقبت بیشتر و بهتر از خودرو در تابستان اشاره کردیم. 9 مورد مهم در این رابطه عبارت اند از:

مراقبت و نگهداری از لاستیک

داشبورد خودرو

استفاده از سایه بان

عدم نگهداری الکل و مواد شوینده در نور آفتاب

چک کردن روغن موتور

چک کردن سیم کشی ها

چک کردن سیستم خنک کننده

 

همه این موارد به تفصیل در بدنه مقاله بررسی و صحبت شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر