خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید

استعلام بیمه خودرو و 7 راهی که می توان استعلام گرفت

استعلام بیمه خودرو و راه های آن ممکن است برای همه ما مهم باشد. در مقاله قبلی در رابطه با بیمه خوردو و انواع آن صحبت کردیم. به تفصیل همه مواردی که به طور کلی مربوط به آن میشد را با هم بررسی کردیم. در ادامه و در این مقاله نیز می خواهیم تا دیگر موارد تکمیلی در رابطه با راه های استعلام بیمه را بررسی کنیم.

مجموعه ما در راستای خدمات خودرو بری و خدمات خودروبر در تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. مباحث مربوط به بیمه و این مسائل بعد از داستان های تصادف و می باشد. امید به اینکه همیشه سالم و سلامت باشید.

سنهاب چیست؟

کلمه سنهاب مخفف عبارت «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه» است که  استعلام بیمه خودرو را می توان یکی از مهم‌ترین سرویس  های این سامانه به حساب آورد. این سیستم، جمع‌آوری اطلاعات لازم را انجام داده و همچنین به ارگانی مثل بیمه، امکان نظارت و هدایت را می دهد. اگرچه سنهاب در ابتدا کار خود به‌عنوان یک پایگاه داده آمار و اطلاعات مربوط به شرکت‌های بیمه ایران، زیر نظر دستگاه‌های نظارتی قرار داشت، ولی دامنه خدماتی که ارائه می داد با گذر زمان بیشتر و بیشتر  شده و حالا  تخصصی تر بر نظارت و هدایت  همه شرکت‌های بیمه و  افراد بیمه‌گذار تمرکز دارد.

بهتر از آن، بیمه شدگان هم اکنون می توانند از طریق سامانه سنهاب، بیمه نامه های خود را استعلام کرده و مشاهده کنند. برای استفاده از سامانه کافیست به وب سایت اصلی بیمه مرکزی مراجعه کرده و پس از انتخاب میز کمک الکترونیکی خدمات مختلف سنهاب در اختیار شما قرار می گیرد.

تمامی شرکت های بیمه اطلاعات بیمه نامه را در یک سامانه بیمه مرکزی ثبت می کنند و Sunhab این اطلاعات را نمایش می دهد. بنابراین برای اطلاع از صحت بیمه نامه خود به راحتی می توانید از سنهاب استفاده کنید. اگر این یک خط مشی جعلی باشد، نمی توان آن را در سنهاب بررسی کرد. در حال حاضر بیمه نامه شخص ثالث و اطلاعات بدنه خودرو در سامانه سنهاب قابل استعلام می باشد.

سامانه سنهاب علاوه بر بررسی سوابق بیمه شخص ثالث، امکان بررسی بیمه بدنه را نیز در اختیار بیمه شدگان قرار می دهد. روند کار همانند دریافت سوابق بیمه شخص ثالث است، با این تفاوت که پس از موافقت با شرایط حریم خصوصی و کلیک بر روی دکمه «تأیید»، باید قسمت متن را انتخاب کنید. مجددا اطلاعات لازم را وارد کرده و روی دکمه تایید کلیک کنید تا سوابق بیمه عمر شما نمایش داده شود.

نحوه بررسی وضعیت و استعلام بیمه نامه ها

روش های مختلفی برای بررسی وضعیت بیمه نامه شما وجود دارد که اکثر آن ها آنلاین و از طریق سامانه سنهاب انجام می شود. اما اگر به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارید، می توانید برای دریافت وضعیت بیمه خود به صورت آفلاین اقدام کنید.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید
درخواست و استعلام بیمه خودرو از خانه

بیمه مرکزی سنهاب

یکی از مطمئن ترین راه های استعلام بیمه خودرو مراجعه به سامانه سنهاب می باشد. با استفاده از این سیستم می توانید اطلاعات مهم مندرج در بیمه نامه خود مانند تاریخ ثبت نام بیمه نامه، اعتبار بیمه نامه، سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه و … را دریافت و مشاهده کنید. سنهاب به کاربران امکان بررسی صحت بیمه نامه ها، سوابق بیمه خودرو و رسیدگی به شکایات بیمه ای را می دهد.

پورتال ملی خدمات دولت هوشمند

همچنین می توانید از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، استعلام بیمه خودرو (اشخاص و موسسات ثالث) را انجام داد. در این صورت باید اطلاعاتی مانند شماره بیمه نامه، شماره پلاک، کد ملی، شماره موتور خودرو، شماره شاسی و کد VIN را داشته باشید.

 استعلام بیمه خودرو را با استفاده از کد ملی

با Sunhab می توانید بیمه نام را با استفاده از کد ملی بررسی کنید. وارد صفحه سامانه سنهاب و  درخواست استعلام بیمه خودرو شوید و اطلاعات شماره پلاک و کد ملی ثبت شده در بیمه نامه را وارد کنید و می توانید سوابق بیمه را استعلام کنید.

اما علاوه بر سامانه سنهاب، وب سایت های معتبر بیمه نیز به شما این امکان را می دهند که با وارد کردن کد ملی و شماره پلاک، بیمه نامه خود را بررسی کنید.

استعلام بیمه  خودرو بر اساس پلاک

همانطور که قبلا ذکر شد، اگرچه روش های مختلف استعلام بیمه در سامانه سنهاب وجود دارد، اما وب سایت بیمه به شما این امکان را می دهد که با وارد کردن کد ملی و شماره پلاک به راحتی اطلاعات بیمه نامه را استعلام کنید. این دو روش زمانی مفید هستند که به گوشی هوشمند خود دسترسی ندارید.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید
استعلام بیمه خودرو به صورت مجازی

استعلام بیمه خودرو را با VIN  انجام دهید

شماره شناسایی خودرو یا VIN یک کد 17 رقمی منحصر به فرد است که در واقع شماره ملی خودرو است. کد روی کارت خودرو درج شده و کاربردهای متنوعی از جمله استعلام بیمه و تخلف دارد. سامانه سنهاب امکان بررسی بیمه خودرو با استفاده از شماره VIN را در اختیار کاربران قرار می دهد. این روش برای بررسی بیمه خودرو فقط به کد VIN و تلفن همراه نیاز دارد.

استعلام بیمه  خودور با استفاده از کد یکتا

سیستم Sunhab به شما امکان می دهد با استفاده از یک کد منحصر به فرد بیمه نامه را بررسی کنید. به سایت اصلی بیمه مرکزی رفته و سپس وارد میز خدمات الکترونیکی شده و بر روی گزینه «استعلام اصالت بیمه نامه» کلیک کنید. پس از پذیرفتن شرایط حفظ حریم خصوصی، صفحه ای با امکان «پرس و جو با کد منحصر به فرد» فعال شده و سایر گزینه ها را در نوار آبی مشاهده خواهید کرد. وارد این قسمت شده و شماره منحصر به فرد بیمه نامه، کد ملی بیمه شده و کد ملی درخواست کننده را وارد کنید و اطلاعات مربوطه روی صفحه نمایش داده می شود.

استعلام بیمه خودرو با شماره بیمه نامه ها

برای بررسی سوابق بیمه خودرو با استفاده از شماره بیمه نامه خود، کافی است به سامانه سنهاب مراجعه کرده و وارد قسمت «پرس و جو شماره بیمه نامه» شوید. سپس شرکت بیمه را انتخاب کرده و شماره بیمه نامه و کد ملی استعلام کننده را وارد کنید. اگر می خواهید شناسه و نام بیمه شده در خروجی ظاهر شود، حتما فیلدهای مرتبط با کد جهانی بیمه شده را پر کنید. البته در هنگام استعلام بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو باید کد ملی بیمه شده را وارد کنید.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید
دنیای مجازی و بیمه کردن با گوشی های همراه

استعلام بیمه خودرو با پیامک

اکثر استعلامات بیمه خودرو به صورت آنلاین انجام می شود. اما در صورت عدم دسترسی به اینترنت می توانید اطلاعات بیمه را از طریق پیامک نیز دریافت کنید.

برای این کار به شماره 30002621 با یکی از فرمت های زیر پیامک ارسال کنید.

1 * کد ملی بیمه گذار * شماره بیمه نامه چاپ شده

2 * کد ملی بیمه گذار * کد منحصر به فرد بیمه نامه

3 * کد ملی متعلق به شماره تلفن همراه درخواست کننده * VIN

علاوه بر سامانه سنهاب راه های دیگری نیز برای بررسی بیمه خودرو وجود دارد.   که انشالله در  مقالات دیگر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

خلاصه

ما در این مقاله نیز به مبحث کلی بیمه و راه های استعلام بیمه خودرو اشاره کردیم. مواری متعددی را بیان کرده و به صورت مختصر معرفی و توضیح دادیم. ما در تیم خودروبر سعید تلاش میکنیم تا موارد مهمی که برای شما مهم است را برایتان بیان کنیم. برای دیگر موارد می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر