خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed یدک کش و خودروبر

یدک کش چیست معرفی 9 مدل از خودروبر ها!

یکی از تجهیزات اصلی امداد خودرو، یدک کش است. به عنوان مثال، ممکن است خودروی شما در جاده دچار مشکل فنی شود و موتور روشن نشود یا به دلیل آسیب تصادف از کار بیفتد. آن وقت است که نیاز به خودروبر دارید و یک یدک کش به کمک شما می آید و ماشین شما را به تعمیرگاهی معتبر منتقل می کند. تریلرها باید وزن بیشتری نسبت به خودروهای معمولی داشته باشند، زیرا تنها در این صورت می توانند خودروهای دیگر را حمل کنند. به طور استاندارد، آنها باید حدود دو تن وزن داشته باشند. برای درخواست خودروبر در تهران می توانید با ما ارتباط بگیرید.

جالب اینجاست که شما نمی توانید از یک خودروبر برای یدک کشی هر خودرویی استفاده کنید. در صورت آسیب جدی به خودرو و یا آسیب جدی به بدنه خودرو، جابه جایی آن با استفاده از یدک کش امکان پذیر نخواهد بود. در این زمان مناسب ترین راه حل استفاده از کفی خوردوبر است. به طور کلی فاصله حرکت تریلر کمتر از 10 کیلومتر است، اگر فاصله از این مقدار بیشتر باشد، باید از وسایل حرکتی دیگر استفاده کرد.

انواع خودروبر و یدک کش

از آنجایی که یدک کش ها انواع زیادی دارند، در صورت مواجه شدن با هر نوع آسیبی در تماس با امداد خودرو، باید نوع خودرو، وضعیت آن و آسیب کلی ناشی از آن را توضیح دهید تا پشتیبانی مربوطه بتواند بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه دهد. کمک به شما برای ارائه خدمات بهتر و سریعتر اشاره کردیم که لیفتراک انواع مختلفی دارد که از بین آنها میتوان به جرثقیل، چرخ دنده و … اشاره کرد و آنها را تک تک بررسی خواهیم کرد.

هر ساله تصادفات جاده ای تلفات زیادی را بر رانندگان وارد می کند. عوامل زیادی می توانند باعث آسیب دیدن خودروی شما در جاده شوند. شاید شما فردی محافظه کار باشید و تمام قوانین رانندگی مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و … را رعایت کنید، اما هنوز هم هستند رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند که ممکن است به سایر رانندگان آسیب برساند و خسارات جبران ناپذیری به خود وارد کند.

به طور کلی، هرگز نمی توان گفت که جاده ها 100٪ ایمن هستند، زیرا ما باید تمام تلاش خود را برای دوری از عناصر مضر انجام دهیم. اما ممکن است خودروی شما در اثر یک حادثه غیرمنتظره آسیب ببیند و از کار بیفتد. در این مرحله بهترین راه حل این است که با تماس گرفته و از خدمات یدک کش و حمل خودرو آن استفاده کنید.

انواع مختلفی از یدک کش ها بسته به نوع خودروی شما و میزان خسارت وارده در دسترس هستند. بنابراین هنگام تماس با سرویس خودرو ابتدا باید نوع خودرو و میزان آسیب دیدگی آن را اعلام کنید تا کادر پشتیبانی خدمات یدک کش مناسبی را به شما ارائه دهند. به طور کلی، چندین نوع یدک کش وجود دارد:

  • بالابر چرخ گیر
  • یدک کش زنجیری
  • کفی خودروبر
  • نیسان تمام چرخ گیر یا خودرو بر
  • یدک کش های معمول
  • نیسان چرخ گیر محرک دو منظوره
  • تریلر کامیون
  • جرثقیل دکل دار
خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed
حمل خودرو توسط خودروبر در هر زمان و آب و هوا

بالابر چرخ گیر

از رایج ترین و پرکاربردترین تریلرهای امروزی می توان به تریلرهای بالابر چرخ گیر اشاره کرد، این دستگاه ها مجهز به اهرمی هستند که مستقیماً در زیر چرخ قرار دارد که وظیفه اصلی آن بالا بردن و هدایت چرخ است. عمل هیدرولیک برای بلند کردن چرخ های جلوی خودرو و حمل آنها برای چرخاندن خودرو انجام می شود. استفاده گسترده از تریلرهای بالابر چرخ گیر، این دستگاه را به یکی از محبوب ترین ها تبدیل کرده است.

 

یدک کش زنجیری

از دیگر انواع یدک کش ها می توان به یدک کش های زنجیره ای اشاره کرد که در گذشته اغلب مورد استفاده قرار می گرفتند. برای حمل خودرو با استفاده از این تریلرها ابتدا باید از کابل یا سیم های محکم استفاده کنید. این کابل یا سیم به عنوان یک طناب عمل می کند و به جلوی ماشین حمل می شود. سپس یدک‌کش شروع به حرکت کرد و ماشین را به دور انداختند. امروزه از این نوع یدک کش کمتر از سایر دستگاه ها استفاده می شود. زیرا معایب زیادی دارد و می تواند به خودرو و سپر آن آسیب برساند.

هنگامی که خودرویی با استفاده از این نوع تریلر حمل می‌شود، زنجیر به سپر متصل می‌شود که در صورت عقب کشیدن تریلر ممکن است آسیب ببیند یا حتی خارج شود. در بیشتر موارد، کشش زنجیر می تواند شکل محافظ را به شدت تغییر دهد. البته ممکن است علاوه بر تغییر شکل سپرها، رنگ آنها نیز از بین برود زیرا برای جابجایی خودرو با این روش باید زنجیر محکمی به سپر خودرو وصل شود و این مشکل در از دست دادن پیش بیاید; رنگ سپر خودرو نقش مهمی در

کفی خودروبر

کامیون های کف کش یا کفی خودروبر یکی از تجهیزات اصلی برای ارائه خدمات امداد و نجات خودرو و جابجایی خودروها می باشد. تریلرهای تخت در واقع شبیه کامیون هستند زیرا هیچ دیواری در داخل آن وجود ندارد. این تجهیزات معمولاً برای جابجایی و حمل و نقل وسایل نقلیه سنگین، تجهیزات راهسازی، کانتینرها و اقلام سنگین استفاده می شود. همچنین از تریلرهای تخت برای کمک به حرکت وسایل نقلیه راهسازی استفاده می شود.

برخی از اقلام ساختمانی مانند تیر آهن، میله فولادی و گلوله فولادی با وجود اندازه کوچکتر، وزن بیشتری دارند و با استفاده از این تریلرها به راحتی قابل حمل هستند. علاوه بر این، گاهی اوقات بارهای حمل شده دارای ارتفاع غیر استاندارد هستند و برای نقل و انتقال آنها می توان از این نوع از تریلرها کمک گرفت.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed
کفی خودروبر

ساختار کفی خودروبر و اجزای آن ها:

تریلرهای کف از چندین لایه چوب ضد آب ساخته شده اند. در واقع این چوب ها ضد آب بوده و با روکش خاصی نیز پوشیده شده اند. در ساخت این نوع تریلرها نیز از فلزات فولادی مانند استفاده شده است که آنها را بسیار مستحکم و بادوام می کند. بیایید ابتدا ترکیب کفی ها را درک کنیم:

پایه داکینگ: پایه داک تریلر کفی دارای ظرفیت دینامیکی 24 تن و ظرفیت استاتیک جانبی 50 تن می باشد.

رنگ شاسی: تریلر کف دارای روکش اپوکسی است که در رنگ های مختلف قابل ساخت می باشد. اگر فردی تصمیم به خرید تریلر کفی دارد، می تواند رنگ آن را انتخاب کند. تمامی رنگ های تریلر از پلی اورتان ساخته شده اند.

شاسی و محور: به طور کلی شاسی یک تریلر از 3 محور تشکیل شده و وزن آن 3 تن است. این محورها در دو نوع مختلف هستند: محورهای دیسکی و محورهای کاسه ای و بسته به نوع تریلر کف مورد استفاده قرار می گیرند.

محورها: اندازه محور یک تریلر تخت 2 اینچ است.

رینگ: قسمت رینگ تریلر کف از 6 رینگ یک تکه و سه تکه استفاده می کند.

سیستم برق: در یک تریلر کفی، سیستم الکتریکی دارای 2 مدار است که یکی از آنها 24 ولت و دیگری 12 ولت است. در این سیستم الکتریکی یک جعبه توزیع نیز وجود دارد که می توان پریزهایی در اندازه های مختلف را به آن وصل کرد. تمامی چراغ های این سیستم از نوع LED هستند. علاوه بر این، چراغ های عقب تریلر تخت مجهز به بوق هشدار معکوس نیز هستند.

لاستیک: تریلرهای کف دارای 6 حلقه لاستیکی هستند که بسیار مهم هستند. این لاستیک ها برای حمل بار و خودرو در مسافت های طولانی باید در کلاس خود بهترین باشند. لاستیک های بی کیفیت علاوه بر اینکه برای خود تریلر خطرناک هستند، می توانند به خودروی در حال حمل آسیب وارد کنند.

سیستم ترمز: سیستم ترمز تریلر کفی دارای دو سوپاپ است که یکی سبک و دیگری سنگین است. در سیستم ترمز این واحدها، علاوه بر سوپاپ ها، 2 بوستر مهم به طور دقیق بر روی هر محور قرار داده شده است.

تجهیزات تریلر کف

تریلرهای تخت از تجهیزات دیگری نیز تشکیل شده اند که می توانند تأثیر زیادی در زمان حمل و نقل و جابجایی خودروی شما داشته باشند. ما در آقای امداد نیز از تمامی این دستگاه ها برای ارائه خدمات خود به بهترین شکل ممکن استفاده می کنیم:

سیستم EBD، یک سیستم الکترونیکی با قابلیت ترمز ضد قفل و ضد واژگونی

سیستم هشدار لنت ترمز

بخش برای قرار دادن حلقه یدکی

بالابرهای محوری با عملکرد دستی و اتوماتیک

مخزن آب استیل ضد زنگ با ظرفیت 60 لیتر و درب آلومینیومی

مجهز به باند زاگاس

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed یدک کش و خودروبر
حمل خوردو لوکس با خودروبر

نیسان تمام چرخ گیر

از دیگر انواع یدک کش ها می توان به خودروهای نیسان تمام چرخ گیر یا خودروهای حمل و نقل اشاره کرد. تریلرها یکی از جدیدترین و شیک ترین انواع تریلر هستند و محبوبیت آنها باعث شده است که بسیاری از افراد ترجیح دهند از آن برای حمل و نقل و جابجایی خودروهای خود استفاده کنند زیرا بسیار ایمن است و آسیبی به خودرو وارد نمی کند. در این نوع تریلر، چرخ ها قطعات آهنی هستند که روی جک ها نصب می شوند. از طریق آن، چرخ های خودروی آسیب دیده توسط راننده یدک کش قفل و به سمت بالا کشیده شد. اگر از تهران و کرج ماشین نیاز دارید می توانید به ما مراجعه کنید

خلاصه

در این مقاله نیز بررسی کردیم برخی از نمونه های خودروبر ها و یدک کش ها را. از آنجایی که تیم خودروبر سعید یک تیم حرفه ای در راستای حمل انواع خودرو و ارائه خدمات خودرو بر در تهران می باشد این محتوا به صورت اصولی و تخصصی برای آشنایی شما با سیستم و نظام کاری ما تهیه شده.

  • بالابر چرخ گیر
  • یدک کش زنجیری
  • کفی خودروبر
  • نیسان تمام چرخ گیر یا خودرو بر
  • یدک کش های معمول
  • نیسان چرخ گیر محرک دو منظوره
  • تریلر کامیون
  • جرثقیل دکل دار

این ها مدل هایی از نمونه های خودروبر هستند که در این مقاله فقط چند مورد ابتدایی را بررسی کرده ایم. در دیگر مقالات بقیه این لیست را با هم بررسی می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر