خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید

نگهداری از خودرو 2 و دیگر نکات فنی مراقبت از خودرو!

در مباحث نگهداری از خودرو نکاتی را با هم در مقاله قبل بررسی کردیم.  در ادامه می خواهیم دیگر مواردی که در مراقبت و نگهداری اصولی از خودرو مهم هستند را با هم بررسی کنیم. اگر از خودروی خود مراقبت لازم و کافی را اعمال نمی کنید به احتمال زیاد قرار است به مشکل بر بخورید. برای درخواست خودروبر در تهران می توانید با ما تماس بگیرید. تیم ما یعنی تیم خودروبر سعید تلاش کرده ایم تا بتوانیم بهترین و مناسب ترین اطلاعات روز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در قسمت چهارم تعمیر و نگهداری از خودرو به بررسی خروجی آن می پردازیم:

 

فشار لاستیک را تنظیم کنید

تنظیم نکردن فشار تایر می تواند مصرف سوخت را افزایش داده و عمر لاستیک را کوتاه کند. بنابراین فشار آن باید دائماً بررسی شود. سازندگان معمولاً فشار هوای مجاز را بر حسب psi روی دیواره تایر ثبت می کنند. علاوه بر این، سازنده برچسبی را بر روی پدال سمت راننده نصب کرده است که حاوی فشار باد لاستیک نیز می باشد.

هنگام تنظیم فشار باد لاستیک ابتدا درب سوپاپ را باز کرده و با فشار سنج فشار باد لاستیک را اندازه گیری می کنیم. اگر فشار کمتر از حد لازم باشد با کمک کمپرسور باد لاستیک را تا حد مجاز باد می کنیم. این مورد را بررسی کنید تا درگیر پنچری و امداد خودرو و خودروبر نشوید و حق نگهداری از خودروی تان را ادا کرده باشید.

لاستیک ها را هر 8000 کیلومتر تعویض کنید

در بیشتر موارد، فشار لاستیک های جلو و عقب خودروی شما یکسان نیست. بنابراین، لاستیک های جلو نسبت به لاستیک های عقب بیشتر مستعد سایش ناشی از ترمزگیری هستند. بنابراین هر راننده موظف به تعویض لاستیک در هر 8000 کیلومتر است. این کار باعث افزایش عمر لاستیک های شما و جلوگیری از فرسودگی زودرس آنها می شود.

قبل از جابجایی لاستیک، ابتدا باید آج لاستیک را بررسی کنید. اگر این آج جهت دار باشد، لاستیک های جلو و عقب باید به یک سمت حرکت کنند. اما اگر آج جهت دار روی لاستیک وجود ندارد، بهتر است تایر را به صورت جانبی حرکت دهید.

تیغه های برف پاک کن را تعویض کنید

تیغه های برف پاک کن یکی از مهمترین بخش های ایمنی خودرو هستند، اما اغلب توسط رانندگان نادیده گرفته می شوند. اگر این تیغه ها آسیب دیده یا پوسیده شده اند، باید فورا تعویض شوند. در غیر این صورت دید راننده در باران یا برف مشکل خواهد بود.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید
سرویس ماهیانه خودرو- عدم نیاز به خودروبر

کولر ماشین را چک کنید

برای خنک نگه داشتن خودرو، باید هر ماه چند دقیقه آن را روشن کنید. این به مخلوط شدن گاز با روغن مخصوص آن کمک می کند و از فاسد شدن آن جلوگیری می کند. همچنین هنگام رانندگی خودرو از روشن کردن کولر خودداری کنید.

خروج گازهای خروجی و دود

بررسی منظم اگزوز یکی دیگر از کارهایی است که رانندگان باید برای نگهداری از خودروهای خود انجام دهند. این به راننده کمک می کند تا مشکلات داخلی موتور را درک کند. زیرا به دلیل بروز مشکلات مختلف، گازهای خروجی رنگ خاصی به خود می گیرند. علاوه بر این، استشمام بوی خاصی که از سمت موتور و اگزوز می آید نیز نشانه مشکلی در خودروی شماست.

رنگ دود اگزوز و دلیل ایجاد آن

  • دیدن دود سفیدی که از اگزوز ماشین شما می آید به این معنی است که آب موتور به لوله اگزوز نفوذ کرده است. این مشکل در خودروهای بنزینی به دلیل خرابی واشر سرسیلندر رخ می دهد، در حالی که در خودروهای دیزلی به دلیل مشکلات زمان تزریق رخ می دهد. اصول نگهداری از خودرو بسیار مهم می باشد تا بتوانید از وسیله نقلیه خود بیشترین استفاده را ببرید.
  • دود آبی که از لوله اگزوز می آید به این معنی است که موتور در حال سوختن روغن است. در واقع آسیب به رینگ های پیستون علت این دود است. برای رفع این مشکل باید موتور خودرو به طور کامل روشن شود که هزینه زیادی برای صاحب خودرو در پی خواهد داشت.
  • دیدن دود سیاه که از لوله اگزوز می آید به این معنی است که ترکیب سوخت و هوا اشتباه است. این مشکل معمولاً به دلیل نقص سنسور اکسیژن رخ می دهد. برای خودروهای بنزینی می توان علت دود سیاه را با تنظیم مجدد موتور برطرف کرد. اما برای خودروهای دیزلی نیاز به بازرسی بیشتری داریم.
  • دود خاکستری که از لوله اگزوز می آید می تواند به دلیل مشکلاتی مانند سرسیلندر معیوب، نشت روغن یا آب به داخل محفظه احتراق و آسیب دیده دریچه تهویه میل لنگ (PCV) ایجاد شود.
خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید
نگهداری از خودرو به صورت منظم

صدا و لرزش غیر طبیعی را رفع کنید

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام تعمیر ماشین خود بررسی کنید که از موارد مهم در نگهداری از خودرو می باشد، صداها و ارتعاشات غیرعادی ماشین شما است. مشاهده ارتعاشات غیرمعمول در ماشین شما می تواند دلایل متفاوت و گاهی پیچیده ای داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک ماشین هنگام عبور از جاده های پر دست انداز لرزش یا صدای غیرعادی ایجاد کند، علت آن خرابی بوش است. اما صداها و ارتعاشات یکسانی در هنگام عبور از دست اندازهای بزرگ شنیده می شود که ناشی از خرابی کمک فنر است. بنابراین، در صورت مشاهده این نوع مشکل، بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کرده و از آنها بخواهید که آن را حل کنند.

در برخی موارد، زمانی که چیزی جز صداهای بلند و عجیب از خودروی خود نمی شنوید، باید بلافاصله خودروی خود را در مکانی امن پارک کنید و از یک یدک کش بخواهید آن را به تعمیرگاه برساند. از آنجایی که دلایل مختلفی وجود دارد که خودرو صداهای بلند تولید می کند، گاهی اوقات این صدا به دلیل یک نقص عمده ایجاد می شود. به عنوان مثال، اگر هنگام چرخاندن فرمان صدای بلندی شنیدید، ناشی از نقص در سیستم فرمان است و باید در اسرع وقت بررسی شود.

گاهی اوقات صدای تق تق یا تق تق از موتور شنیده می شود. در این موارد باید سطح روغن را بررسی کنید. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، ممکن است با هزینه های قابل توجهی روبرو شوید. نگهداری از خودرو برای هر راننده ای مسئولیتی حساس و به شدت بزرگ گاهی می باشد.

 

زمان بندی و انظبات در  نگهداری از خودرو

تا اینجا نکات کلیدی نگهداری از خودرو را درک کرده ایم. این ایده خوبی است که از هم اکنون یک روال سرویس منظم برای نگهداری بهتر خودرو خود ایجاد کنید. به طور کلی هنگام نگهداری از خودرو باید دستورالعمل ها را به دقت مطالعه کنید و طبق دستورالعمل قسمت های مختلف خودرو را بررسی کنید. اگر این دفترچه راهنما را ندارید، می توانید به وب سایت سازنده خودرو مراجعه کنید.

ردیاب خودرو رادار قابلیتی به نام سرویس برنامه ریزی شده دارد که در آن زمان صحیح تعویض یا بازرسی هر قطعه ثبت می شود. به این ترتیب نرم افزار ردیاب هر زمان که قطعه ای نیاز به تعویض داشته باشد و یا قسمت خاصی از خودرو نیاز به بررسی داشته باشد برای کاربر هشدار ارسال می کند. بنابراین، می توانید خودروی خود را با خیال راحت و آسان نگهداری کنید.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - نگهداری از خودرو
تعمیر سرویس و نگهداری از خودرو توسط راننده یا تعمیرکار

به صورت خلاصه راهکارهایی برای افزایش عمر خودرو

بهتر است یک مکانیک خانه برای ماشین خود پیدا کنید. کمک گرفتن از یک مکانیک ماهر و یکنواخت برای نگهداری از خودرو به صورت اصولی بسیار موثر است.

سعی کنید در مکانی سایه پارک کنید تا از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری کنید.

رانندگی با آرامش و دوری از عصبانیت یکی دیگر از نکاتی است که می تواند به افزایش عمر خودروی شما کمک کند.

روغن موتور خودرو خود را به طور منظم چک کنید و در صورت لزوم روغن جدید اضافه کنید. علاوه بر این توصیه می شود روغن موتور را هر 5000 کیلومتر تعویض کنید.

تمام قسمت های سیستم خنک کننده خودرو از جمله لوله ها، شیلنگ ها، پمپ های آب و غیره را به صورت فصلی بررسی کنید.

تسمه تایم باید هر 160000 کیلومتر تعویض شود. زیرا خرابی این قطعه می تواند آسیب جدی به موتور خودرو وارد کند.

یکی دیگر از کارهایی که برای نگهداری از ماشین خود باید انجام دهید سفرهای طولانی است. زیرا در سفرهای کوتاه شهری، موتور به اندازه کافی گرم نمی شود تا تراکم لازم برای میل لنگ و اگزوز ایجاد شود. در نتیجه استهلاک خودرو افزایش می یابد.

در زمستان، قبل از رانندگی، برای گرم کردن ماشین خود وقت بگذارید.

همیشه از بنزین باکیفیت و سازگار با موتور خودروی خود استفاده کنید. این باعث بهبود عملکرد موتور می شود.

ماشین خود را به طور مرتب تمیز کنید تا اثرات آلودگی هوا، فضولات پرندگان و شیره درختان از بین برود.

چراغ های هشدار خودروی خود را جدی بگیرید و در صورت روشن شدن خودروی خود را عیب یابی کنید. این به حفظ خودرو و آشکار شدن عیوب پنهان آن کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر