خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed

رنگ مشکی یا سفید؟ 4 مورد از مزایا و معیاب رنگ سفید و مشکی

ماشین با رنگ سفید یا رنگ مشکی؟ این سوالی است که اکثر خریداران خودروهای جدید را نگران می کند. رنگ‌های سفید و مشکی محبوب‌ترین رنگ‌ها در دنیای خودرو هستند. برخی افرادی که خودروی خود را تازه خریداری کرده اند خودور را با خودروبر حمل می کنند. شما عزیزان می توانید برای حمل خودروی خود درخواست خودروبر در تهران دهید و به راحتی و بدون نگرانی خودروی خود را حمل کنید.

هردو رنگ مشکی یا سفید طرفداران خود را دارد. البته بسیاری از خریداران خودرو نیز ممکن است رنگ خودروی خود را بر اساس شکل و مدل آن انتخاب کنند. این کاملاً طبیعی است زیرا طراحی بیرونی، شکل بدنه و زوایای هر وسیله نقلیه تأثیر زیادی بر رنگ مناسب آن دارد. اما در هر صورت انتخاب رنگ سفید یا مشکی یک امر سلیقه ای است و دستورالعمل خاصی ندارد علاوه بر آن رنگ های فوق نیز تاثیر زیادی در فروش خودرو دارند. در این مقاله به شرح مزایا و معایب خودروهای سیاه و سفید می پردازیم.

 

انتخاب رنگ مشکی یا سفید برای خودروهایمان

انتخاب رنگ خودرو همیشه یک موضوع ترجیحی شخصی است و قوانین خاصی وجود ندارد، اما نکات مهمی در مورد رنگ خودرو وجود دارد. توجه به این نکات می تواند به شما در انتخاب بهترین رنگ برای خودرو کمک کند. برخی از رنگ‌ها، مانند قرمز، می‌توانند انرژی بیشتری را به خودرو بیاورند، در حالی که رنگ‌های سرد مانند خاکستری، تهاجمی بودن ظاهر خودرو را کاهش می‌دهند.

البته هر رنگی علاوه بر ویژگی هایی که به خودرو نشاط می بخشد، توجه مالک را نیز در شرایط مختلف می طلبد. به عنوان مثال، انواع خاصی از رنگ های خودرو نیاز به توجه بیشتری دارند، هنگامی که آسیب ببینند، تعمیر و بازگرداندن آن به حالت اولیه دشوار است. مشکی یکی از رنگ هایی است که تهاجمی بیشتری را در ناظران خودرو القا می کند، اما حفظ کیفیت و مراقبت از آن نیاز به توجه زیادی دارد.

از سوی دیگر، به دلایلی تعداد خودروهای سفید رنگ به میزان قابل توجهی بیشتر از خودروهای سیاه است. تعمیر و نگهداری آسان تر ممکن است اولین و اساسی ترین دلیلی باشد که چرا اکثر مردم رنگ سفید را انتخاب می کنند، اما با انتخاب رنگ سفید، سطح انرژی خودرو از نظر اکثر مردم در مقایسه با رنگ مشکی کمتر خواهد بود.

مزایا و معایب خودروها با رنگ مشکی یا سفید

در بررسی خودروها در دو رنگ بالا باید به مواردی توجه کرد که به معنای قضاوت یک طرفه است و از نظر ظاهری اجازه نمی دهد در مورد انتخاب یکی از این دو رنگ نتیجه درستی بگیریم. . نگهداری و مراقبت از رنگ، شستشو، ترمیم رنگ، جذب نور و سایر عوامل باید به طور کامل بررسی شوند. با در نظر گرفتن تمامی عوامل ذکر شده می توان به نتیجه مناسبی رسید. در زیر، ما به مزایا و معایب هر یک از دو رنگ ذکر شده در بالا نگاه خواهیم کرد.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed خودروبر با رنگ مشکی
خودروبر در حال حمل ماشین های مختلف

مزایا و معایب رنگ سفید

رنگ سفید یک انتخاب محبوب برای افرادی است که نمی خواهند بیش از حد به رنگ ماشین خود حساس باشند. برای بسیاری از افراد، رنگ خودرو اهمیت چندانی ندارد یا زمانی را برای یادگیری آن صرف نمی کنند. رنگ سفید بهترین انتخاب برای این نوع افراد است.

مزایای رنگ سفید ماشین به شرح زیر است:

  1. عامه پسندی و محبوبیت بسیار

در سرتاسر جهان، رنگ سفید بهترین انتخاب برای کسانی است که نمی دانند چه رنگی را انتخاب کنند زیرا به طور کلی رنگ سفید با همه مدل های خودرو سازگار است. علاوه بر این، این رنگ به بینندگان اجازه می دهد تا به راحتی جزئیات خودرو از جمله زوایای و خطوط بدنه را درک کنند.

  1. تضمین مشتری برای توانایی فروش دوباره خودرو

رنگ سفید برای اکثر افراد قابل قبول است. بنابراین، فروش خودروهای سفید معمولاً راحت‌تر از خودروهای رنگ‌های دیگر است، بنابراین، خرید خودروی سفید هنگام فروش خودرو در زمان نیاز فوری به شما آرامش می‌دهد.

  1. سفید، رنگ سرد، بازتابنده

همانطور که می دانید رنگ های روشن نور را منعکس می کنند و نور زیادی را جذب نمی کنند. به همین دلیل است که ماشین های سفید در فصل گرما خنک تر از ماشین های سیاه هستند. در هوای گرم تابستان این مزیت خودروهای سفید رنگ نسبت به خودروهای مشکی به وضوح قابل مشاهده است.

  1. ترمیم ماشین سفید به راحتی

خودروهای سفید رنگ به دلیل خاصیت ذاتی رنگ سفید، در صورت وجود خط و خش، فرورفتگی یا افت کیفیت رنگ، به راحتی قابل تعمیر هستند. اگر توسط یک هنرمند حرفه ای با جوهر سفید نقاشی شود، نمی توان آن را در فواصل بسیار نزدیک تشخیص داد.

معایب خودروهای سفید رنگ

البته استفاده از رنگ سفید دارای معایبی نیز هست. ممکن است در حمل توسط خوردوبر  دچار رنگ پریدگی شود که خوشبختانه آن چنان واضح نیست . مهمترین معایب خودروهای سفید رنگ عبارتند از:

  • خودروهای سفید منحصر به فرد نیستند و بیشتر از هر خودروی رنگی موجود در بازار هستند. رنگ سفید به سختی جلب توجه می کند.
  • بعد از مدتی یک ماشین سفید رنگ بعد از کارواش جذابیت خود را برای صاحبش از دست می دهد. شاید انرژی کم ذاتی این رنگ دلیل اصلی تکرار سریع صاحبان آن حتی پس از شستشو باشد.
خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed
حمل خودرو های لوکس با خودرو بر

مزایا و معایب خودروهای مشکی

رنگ مشکی گزینه های کمتری نسبت به سفید دارد. از اینجا می توانید مزایا و معایب این رنگ را مشاهده کنید. نگهداری، مراقبت و بازیابی آن نسبت به رنگ سفید دشوارتر است، که ممکن است یکی از دلایل تمایل مردم به انتخاب رنگ سفید باشد. این عامل به خودی خود یک مزیت است و تعداد کمتر خودروهای مشکی رنگ را متمایز و خاص می کند.

مهمترین مزایای خودروهای مشکی عبارتند از:

  • خطوط و زوایای برجسته

رنگ مشکی به راحتی می تواند خطوط بدنه را برجسته کند و ظاهری خاص به خودرو ببخشد، مخصوصاً وقتی از پهلو به آن نگاه شود. به همین دلیل است که خودروهای مشکی از خودروهای سفید لوکس تر و زیباتر به حساب می آیند. همچنین در خودروهای بزرگتر این امر می تواند عاملی برای بزرگتر نشان دادن خودرو به بیننده باشد. به همین دلیل رنگ مشکی به خودرو اعتبار بیشتری می بخشد.

  • رنگ مشکی طرفداران خاص خود را دارد

مشکی یکی از رنگ هایی است که می تواند ارزش خودرو را هنگام فروش حفظ کند. علاوه بر این، رنگ مشکی همیشه در تمامی مدل های خودرو طرفداران خود را داشته است. این بدان معناست که فروش خودروهای سیاه رنگ آسان است.

  • پیدا کردن راحت جای خط و ضریه

این یک مزیت برای خریداران خودروهای سیاه رنگ است. در یک ماشین مشکی، بخش های رنگ بازسازی شده و خراش های ماشین به راحتی قابل شناسایی هستند. بنابراین مشتریان می توانند به راحتی متوجه ایرادات رنگی در خودروهای خود شوند.

  • جذابیت بصری و انرژی شگفت انگیز رنگ مشکی!

تمام سایه ها و درجات مختلف مشکی جذاب تر و پرانرژی تر هستند. مشکی یکی از بهترین انتخاب ها به خصوص برای خودروهای اسپرت است.

  • رنگ مشکی برای خودروهای تهاجمی و اسپرت استفاده می شود. اگر قصد خرید خودروهای اسپرت، سدان های لوکس و کراس اوورهای گران قیمت را دارید، رنگ مشکی می تواند جلوه ای بسیار خاص و چشمگیر به خودروی شما ببخشد.
خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed
حمل خودرو توسط جرثقیل و خوردو بر

معایب خودروهای مشکی

معایب اصلی خودروهای مشکی به شرح زیر است:

  • رنگ مشکی نور و گرما را جذب می کند و به راحتی دمای داخل خودرو را بالا می برد. در تابستان که گرما و تابش نور به حداکثر می رسد، رنگ مشکی نور و گرمای زیادی را جذب می کند. به همین دلیل است که حتی گاهی اوقات دست زدن به خودروی مشکی رنگی که برای چند دقیقه زیر نور مستقیم خورشید قرار دارد، دشوار است.

البته این تنها مشکل جذب گرمای رنگ مشکی نیست. در ماه های گرم سال، اتاق و کابین یک ماشین سیاه رنگ می تواند گرمتر از حد انتظار باشد. یکی دیگر از مشکلات ناشی از توانایی ذاتی رنگ مشکی در جذب نور و گرما، آسیب به رنگ خودرو شما در دراز مدت است.

  • خودروهای مشکی خیلی سریع نیاز به کارواش خواهند داشت. کمی گرد و غبار در هوای شهر شما کافی است. حتی پس از ساعت ها تمیز کردن، می توان یک ماشین سیاه رنگ را به حالت اولیه خود بازگرداند. بنابراین صاحبان خودروهای مشکی باید زمان زیادی را صرف شستشوی خودروهای خود کنند. اگر به کارواش بروید، تعداد دفعات مراجعه به کارواش نسبت به رنگ های دیگر بیشتر می شود.
  • رنگ مشکی احتمال تصادف در شب یا در مناطق کم نور را افزایش می دهد! دیدن ماشین های سیاه در شب سخت تر است. این امر احتمال تصادف با افراد یا سایر وسایل نقلیه و موجودات را افزایش می دهد.
  • رنگ مورد علاقه یک دزد! تحقیقات نشان می دهد که سارقان علاقه زیادی به سرقت خودروهای غیرقانونی دارند. البته با توجه به فعالیت های معنوی و پنهانی این افراد، گرایش آنها به سیاه نمایی اصلاً تعجب آور نیست.
  • متاسفانه اگر هنگام جابجایی توسط خودروبر دچار خش و خط شود کاملا پیدا و آشکار بوده از زیبایی خودرو کاسته می شود.

ماشین سفید بهتر است یا مشکی؟ در نهایت کدام یک انتخاب بهتر است؟

در مورد این سوال ماشین سفید بخریم یا مشکی؟ به هر فردی بستگی دارد. اگر می خواهید متفاوت، چشم نواز و متفاوت باشید، رنگ مشکی انتخاب مناسبی است. همچنین اگر می خواهید خودروی شما در مقایسه با مدل های مشابه، چشمگیرتر و جذاب تر باشد، رنگ مشکی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. اما اگر هزینه کمتر و نگهداری کمتر و راحت تر را در نظر بگیرید، بهتر است که رنگ سفید را انتخاب کنید، البته نباید انتظار داشته باشید که کسی به ماشین شما خیره شود!

تیم خودروبر سعید تمام تلاش خود را کرده است تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید اما به خاطر داشته باشید که….

انتخاب با شماست….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر