خرید خودرو در 1403 و نکات قابل توجه در این رابطه!

در سال 1403، مشتریان خودرو باید به چند نکته مهم در هنگام خرید توجه داشته باشند.

برای اکثر ما پیش می آید که قصد خرید خودرو داریم  اما خب همه میدانیم که کم دغدغه ای نیست خرید خودروی نو و جدید. از هرکسی که بپرسید برای خریدن یک ماشین جدید یا حتی دست دوم باید به چه مواردی اهمیت دهم، هرکسی با توجه به تجربه و علمی که دارد شما را راهنمایی می کند. اما واقعا به صورت دسته بندی و منسجم اگر بخواهیم بررسی داشته باشیم چی؟

در این مقاله به بررسی برخی از این موارد مهم می پردازیم با ما همراه باشید

قیمت و تاثیر بسیار مهم آن در هنگام خرید خودرو

قیمت: قیمت های خودرو افزایش یافته و برخی خودروها گرانتر از قیمت واقعی خود عرضه می‌شوند. مقایسه قیمت با سایر فروشندگان و بررسی قیمت منصفانه هر مدل ضروری است. امروزه با دستری به اینترنت همه ما به راحتی با یک سرچ می توانیم از حدود قیمت یک خودرو مطلع شویم. اما خب برای خرید همیشه به سراغ اتوگالری ها یا بنگاه های خرید خودرو می رویم. یک نکته ای که هست و باید بدانیم این است که هرچه سریع تر اقدام به خرید خودرو کنید قطعا سود کردید.

توجه داشته باشید که هر آن ممکن است دچار صانحه یا تصادف شوید، مهم نیست تا زمانی که خسرات جانی نداشته باشد. برای حمل خودروی خود و خودروبری در تهران  روی کمک خودروبر سعید می توانید حساب کنید.

خرید خودرو _ خودروبر در تهران
خرید خودرو _ خودروبر در تهران _ خودروبر سعید

هزینه های جانبی  و میزانی که مهمه برای خرید ماشین

هزینه‌های جانبی: در کنار قیمت خودرو، هزینه‌های جانبی مثل بیمه، مالیات، سوخت و نگهداری را نیز در نظر بگیرید و در بودجه خود لحاظ کنید.

امروزه خودروها به یکی از ابزارهای ضروری برای همه افراد به خصوص در شهرهای بزرگ تبدیل شده است. از سوی دیگر، همه ما می دانیم که خودروها نیز مانند سایر دستگاه های مصرف کننده هزینه هایی به همراه دارند. از هزینه های نگهداری و تعمیر گرفته تا بیمه و مالیات. در عین حال، برخی از هزینه ها نیز وجود دارد که ما خیلی به آنها توجه نمی کنیم. اما این هزینه ها چیست؟ نحوه پرداخت و مدیریت آنها چگونه است؟

تخلف وسیله نقلیه

یکی از هزینه های معمول برای همه خودروها جریمه های ثبت شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است. هر تخلف راهنمایی و رانندگی مبلغ دلاری خاصی دارد و به روش های مختلفی اعمال می شود. بسیاری از جرائم بعد از 60 روز دو برابر می شود، دریافت اطلاعات خلافی خودرو با شماره پلاک از اینترنت و پرداخت هزینه آن راه حلی برای جلوگیری از افزایش هزینه های شماست.

عوارض بزرگراه

اگر با ماشین شخصی سفر می کنید، باید تجربه پرداخت عوارض بزرگراه را داشته باشید. عوارض بزرگراه ها در ازای سفرهای درون شهری راحت به صورت نقدی یا الکترونیکی دریافت می شود. پس از عبور از دوربین الکترونیکی عوارض، پیامکی مبنی بر پرداخت مبلغ تعیین شده برای تردد در آن محور به مالک خودرو ارسال می شود. در صورت عدم پرداخت عوارض بزرگراه جریمه می شوید و هزینه دیگری به لیست هزینه های خودرو شما اضافه می شود.

هزینه سالانه خودرو

این شهر در ازای حفظ جاده های شهری برای اطمینان از تردد آسان و ایمن برای وسایل نقلیه، سالانه هزینه ای از صاحبان وسایل نقلیه دریافت می کند. مالیات سالانه خودرو مالیاتی است که همه شهروندان ما ملزم به پرداخت آن هستند.

خرید خودرو
خرید خودرو _ خودروبر در تهران – خودروبر سعید

هزینه پارک حاشیه ای

یکی دیگر از راهکارهای شهرداری و پلیس در شهرهای بزرگ و پرتردد ایجاد پارکینگ است. وقتی خودرویی در یک پارکینگ هوشمند کنار جاده پارک می‌شود، خودروی مجهز به دوربین پلاک آن را تشخیص می‌دهد. دستگاه ثبت پلاک هر 30 دقیقه در هنگام خروج از پارک، هزینه قابل پرداخت را بر اساس نسبت زمان پارک خودرو تعیین و به راننده اعلام می شود.

مالیات نقل و انتقال خودرو

هنگام خرید یا فروش خودرو، پرداخت مالیات نقل و انتقال مجوز شما برای انتقال مالکیت است. اگر مالیات را پرداخت نکنید، نمی توانید ماشین را بفروشید. این هزینه به نوع خودرو، سال تولید و سال تجارت بستگی دارد. فروشنده مسئول پرداخت مالیات نقل و انتقال است، اما طرفین معامله ممکن است در غیر این صورت توافق کنند.

بدهی طرح حمل و نقل

اگر در شهر شلوغی مانند تهران زندگی می کنید، حتما با قوانین برنامه ریزی ترافیک و آلودگی هوا آشنا هستید. برای کاهش بار ترافیکی شهر و آلودگی هوا، عبور و مرور خودروها و وسایل نقلیه کوچک را در مناطق خاصی از شهر در ساعات اوج ترافیک محدود کنید. در حالی که انتقادات زیادی به این طرح وارد است، رزرو کارت و پرداخت بدهی بدون رزرو هزینه دیگری است که باید به هزینه های قبلی اضافه کنید و نحوه پرداخت و کار را در نظر بگیرید.

معاینه فنی

معاینه فنی خودرو یکی از مهمترین وظایفی است که همه دارندگان خودرو باید انجام دهند. خودروهایی که بیش از 4 سال تولید می شوند برای اخذ گواهی معاینه فنی به مرکز معاینه تعیین شده مراجعه کنند. در صورت عدم تمدید معاینه فنی، خودروی شما برای یک روز رانندگی در روز جریمه می شود. برای اینکه نیاز به خودروبر نداشته باشید معاینه فنی را کاملا جدی بگیرید. از وضعیت فنی خودرو اطمینان حاصل کنید. بازدید فنی توسط کارشناس معتبر و بررسی سوابق تعمیرات و تصادفات ضروری است. که بیشتر برای خودرو های دست دوم تاثیر گذار و مهم می باشد. برخی خودرو هایی که به با خودروبر به تعمیرگاه های مجاز می آیند و تعیمر و به فروش می رسند.

تجهیزات و امکانات:

امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را مشخص کرده و متناسب با نیاز خود خودرو را انتخاب کنید.

اعتبار فروشنده:

از اعتبار و شهرت فروشنده اطمینان حاصل کنید تا از بروز مشکلات احتمالی بعد از خرید جلوگیری شود.

تست‌رانندگی:

حتماً قبل از خرید، خودرو را تست کرده و از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

 

در مجموع، دقت در این موارد می‌تواند در خرید مطمئن و بدون مشکل خودرو به شما کمک کند. در کنار نکات مهم که قبلا ذکر شد، در خرید خودرو در سال 1403 چند نکته دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد:

آینده فناوری خودرو:

با توجه به پیشرفت فناوری در صنعت خودرو، باید به آینده فناوری خودرو و امکانات آینده آن توجه داشت. مثلاً اگر قصد دارید خودرو را برای چند سال آینده نگه دارید، بهتر است به خودروهای مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌تر توجه کنید.

معامله خودرو
معامله خودرو – خودروبر در تهران – خودروبر سعید

ارزش بازگشت سرمایه:

ارزش بازگشت سرمایه خودرو در زمان فروش آن در آینده مهم است. برخی مدل‌ها ارزش بازگشت سرمایه بهتری دارند که باید در نظر گرفته شود.

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از میزان و کیفیت ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه شده توسط فروشنده مطمئن شوید.

 

میزان آلودگی و مصرف سوخت: در انتخاب خودرو به موضوع مصرف سوخت و آلایندگی آن هم توجه داشته باشید. خودروهای کم مصرف و کم آلاینده گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

خلاصه

در مجموع با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید خرید موفق‌تری را تجربه کنید. در این مقاله ما به بررسی فقط یک مورد از این موارد پرداختیم با ما همراه باشید تا به بررسی ادامه این لیست برسیم در مقالات بعدی….

همانطور که در ابتدا گفتیم قیمت اولین و مهم ترین المان در خرید خودرو می باشد. به قول گفتنی: هرچی پول بدی آش می خوری. عامل تاثیر گذار بعدی هزینه های جانبی خودروست که به تفصیل صحبت کردیم. و مواردی از قبیل وضعیت فنی خودرو و امکانات و آپشن هایی که دارد، جایی که از آنجا اقدام به خرید خودرو می کنید بسیار تاثیر گذار می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر