تصادف و حمل خودرو توسط خودروبر

تصادفات شهری و بررسی 4 عامل اصلی تمامی تصادفات!

تصادفات شهری یکی از اتفاقاتی است که به وفور در سطح شهر دیده می شود. شاید به جرات بتوان گفت که همه ما حداقل یکبار دچار تصادف شده ایم و بارها شاهد تصادفات مختلفی بوده ایم. اما ما در این مقاله می خواهیم برخی از موارد مهم و موثر  در اکثر تصادفات شهری را بررسی می کنیم. امید به اینکه آمار تصادفات شهری مان کمتر و کمتر شود. در نتیجه این تصادفات نیاز به حمل خودرو توسطه خودروبر ها و ماشین های حمل خودرو بیشتر حس می شود. البته که از این خودروبر ها نه فقط به این منظور بلکه برای حمل انواع خودرو ها استفاده می شود. برای درخواست خودروبر در تهران می توانید با ما ارتباط بگیرید.

 

عوامل مهمی که در تصادفات موثر هستند

عوامل مختلفی می‌توانند باعث افزایش تصادفات شهری شوند که می توان این موارد را جزو مهم‌ترین آنها دانست:

سرعت بالا: یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات شهری، سرعت بالای خودروها به ویژه در مناطق مسکونی و پرتردد است. رعایت محدودیت‌های سرعت از اهمیت زیادی برخوردار است.

عدم توجه به هنگام رانندگی: استفاده از گوشی همراه، خستگی و حواس‌پرتی راننده از جمله مواردی هستند که باعث بروز تصادفات می‌شوند.

عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی: عدم توجه به چراغ‌های راهنمایی، تخطی از معابر ویژه عابران پیاده و دوچرخه‌سواران و عبور از سرعتگیرها از جمله این موارد هستند.

نقص فنی خودروها: نقص در سیستم‌های ترمز، فرمان و سایر سیستم‌های خودرو می‌تواند زمینه‌ساز بروز تصادفات باشد.

ضعف زیرساخت‌های شهری: نقص در طراحی و اجرای زیرساخت‌های شهری از جمله معابر، پیاده‌روها و خطوط ویژه می‌تواند باعث بروز تصادفات شود

آشنایی ناکافی با قوانین ترافیکی: آموزش رانندگی ضعیف و آشنایی ناکافی رانندگان با قوانین ترافیکی از دیگر عوامل مؤثر در تصادفات شهری است.

با توجه و رعایت این موارد، می‌توان از بروز بسیاری از تصادفات شهری پیشگیری کرد.  همچنین برای حمل خودرو های تصادفی خود باید به خودروبر در تهران تماس بگیرید. می توانید از تیم تخصصی ما در مجموعه خودروبر سعید بهره ببرید.

تاثیر آموزش شهروندان در کاهش تصادفات  شهری

بله، آموزش رانندگی به شهروندان یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش تصادفات شهری است. چند دلیل مهم وجود دارد:

  1. افزایش آگاهی و مهارت رانندگان: آموزش رانندگی به شهروندان باعث افزایش آگاهی آنها از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین بهبود مهارت‌های رانندگی می‌شود. این امر منجر به رفتار ایمن‌تر رانندگان در سطح شهر می‌گردد.
  2. تغییر نگرش و رفتار رانندگان: برنامه‌های آموزش رانندگی می‌توانند به تغییر نگرش رانندگان نسبت به ایمنی ترافیکی و پذیرش مسئولیت‌پذیری در قبال خود و دیگران کمک کنند.
  3. آشنایی با تجهیزات ایمنی خودرو: آموزش رانندگی فرصتی است تا رانندگان با تجهیزات ایمنی خودرو مانند کمربند ایمنی، کیسه‌های هوا و سیستم‌های ترمز ایمن آشنا شوند و از آنها استفاده کنند.
  4. بهبود وضعیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل: با فراگیر شدن آموزش رانندگی، رانندگان می‌توانند بازخورد مفیدی درباره نواقص زیرساخت‌های حمل‌ونقل ارائه دهند که به بهبود این زیرساخت‌ها کمک می‌کند.

بنابراین آموزش رانندگی به شهروندان به عنوان یک اقدام مؤثر در کنار سایر راهکارها می‌تواند به کاهش قابل‌توجه تصادفات شهری کمک کند.

تصادفات شهری و دردسر های آن
تصادفات شهری و دردسر های آن – خودروبر در تهران – خودروبر سعید

4 عامل اصلی تصادفات شهری از نظر پلیس راه

بنا به گفته سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیس راه 80% تصادفات شهری را به 4 عامل مرتبط دانسته و به صراحت اعلام کرده که این چهار عامل شامل:

  • عدم توجه به جلو
  • خستگی و خواب آلودگی
  • انحراف به چپ
  • سبقت غیر مجاز

عدم توجه به جلو از عوامل مهم در تصادفات شهری

عدم توجه به جلو یکی از مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات است. این مورد را به طور تفصیلی شرح می‌دهم:

  1. عدم تمرکز و حواس‌پرتی راننده:

– استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی:

بر ای همه ما پیش آمده که در هنگام رانندگی با گوشی همراه خود مشغول شویم. این عامل به شدت روی تمرکز و میزان دقت ما بر جاده و مسیر بوده و کاملا هواس مان را پرت می کند.

– صحبت کردن با سرنشینان:

متاسفانه همیشه با همسفران و همراهان خود در خودرو در حال بحث و گفتگو هستیم در اکثر مواقع ایرادی هم ندارد و مشکلی هم پیش نمی آید اما خب کوزه که همیشه شکسته نمی شود. یکبار این کار باعث هواس پرتی مان شده و تصادف….

– گوش دادن به موسیقی با صدای بلند:

این مورد هم بارها باعث شده که صدا هایی که باید رو نشنویم و بالاخره باعث تصادف می شه

– نگاه کردن به تابلوها، بیلبوردها و سایر جاذبه‌های بیرون از جاده:

متاسفانه همون قدر که این تابلو های توی جاده خوب و بدرد بخوره می تونه مضر و بد هم باشه باید هواس مون باشه که هواس مون پرت نشه

جنجال در تصادفات شهری و کلافگی بعد
جنجال در تصادفات شهری و کلافگی بعد – خودروبر در تهران – خودروبر سعید

خستگی و خواب آلودگی

خستگی و خواب‌آلودگی راننده یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود تا شاهد تصادفات شهری بیشتری باشیم که در ادامه تیتر وار  به آنها اشاره می کنیم

– رانندگی طولانی مدت بدون استراحت کافی:

این مورد را هم اکثر مان یا تجربه داشتیم یا باز هم شاهد بودیم. بهتر است در مسیر های طولانی یا استراحت کافی داشته باشیم یا چند راننده باشند تا به صورت نوبتی رانندگی کنند.

– ناکافی بودن خواب شبانه

– بیماری‌ها و مشکلات پزشکی که باعث خواب‌آلودگی می‌شوند

انحراف به چپ

یکی دیگر از موارد قابل توجه و بازهم شایع انحراف به چپ در رانندگی و افزایش آمار تصادفات شهری است. ما یک ابزاری داریم  با عنوان چراغ راهنما معمولا برای اطلاع دیگر خودرو ها از مسیر حرکت مان از آن استفاده می کنیم البته باید کنیم اما متاسفانه این اتفاق معمولا نمی افتد. تغییر مسیر ناگهانی یک خودرو حتی می تواند باعث تصادفات زنجیره ای در شهر شده و تمامی مسیر را ببندد.

سبقت غیر مجاز

باز هم یکی دیگر از مواردی که خیلی شایع بوده و قطعا بیش از یک بار شاهد آن بودیم یا حتی خود مان انجام دادیم.

بارها اشاره شده و گفته شده که باید به صورت اصولی سبقت گرفته تا موجب تصادف نشویم. سبقت از راست با خطرات بسیاری روبروست. حتی سبقت از چپ نیز باید با احتیاط انجام گیرد.

در ادامه برخی دیگر از موارد مهمی که در تصادفات شهری تاثیر گذار بوده و هست ر ا با هم بررسی می کنیم.

عدم پیش‌بینی تغییرات در مسیر:

– ناآشنا بودن با مسیر

– عدم توجه به تابلوها و علائم ترافیکی

– عدم توجه به رفتار سایر رانندگان و عابران پیاده

سرعت بیش از حد مجاز:

– رانندگی با سرعت بالاتر از محدوده سرعت مجاز

– عدم تطبیق سرعت با شرایط جاده و ترافیک

همه این عوامل منجر به واکنش دیرهنگام راننده در شرایط اضطراری و در نهایت بروز تصادفات شهری می‌شوند. آموزش رانندگی می‌تواند با تأکید بر این موارد به کاهش این نوع تصادفات کمک کند. باید با نیرو های محترم انتزامی و راهنمایی و رانندگی تمامی همراهی های لازم را انجام دهیم. برای کاهش تصادفات شهری و حفظ جان و مال خود و دیگران رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی واقعا ضروری می باشد.

افزایش آمار تصادفات
افزایش آمار تصادفات – خودروبر در تهران – خودروبر سعید

خلاصه

در این محتوا با هم چند عامل مهم در تصادفات شهری را با هم بررسی کردیم و همانطور که بارها گفته شد باید رعایت  شود.

سرعت بالا

عدم تمرکز و حواس پرتی

عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

نقص فنی خودرو

خرابی راه ها

این موارد برخی از آنها بوده که همه با هم به اتفاق موافق هستیم. سرهنگ ایوب شرافتی نیز 80% تصادفات شهری را در چهار عامل میبیند.

  • عدم توجه به جلو
  • خستگی و خواب آلودگی
  • انحراف به چپ
  • سبقت غیر مجاز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر