خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed

تاریخچه انواع یدک کش و 3 مدل دیگر از خودروبر ها

در گذشته خدمات یدک کشی اغلب توسط همان سازنده ارائه می شد و انواع یدک کش های امروزی وجود نداشت. در واقع زمانی که مردم با خودروهای خود مشکل پیدا می کنند، یکی از مکانیک های سازنده در محل حضور دارد، خودروی مشتری را تعمیر و در صورت نیاز با استفاده از تریلر ثابت به تعمیرگاه منتقل می کند. اما پس از مدتی شرکت های خودروسازی برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خطر در حین حمل و نقل اقدام به طراحی و ساخت خودروهای مخصوص یدک کشی و حمل و نقل کردند. انواع یدک کش ها را در این محتوا با هم بررسی می کنیم همچنین برای مطالعه دیگر انواع یدک کش ها می توانید کلیک کنید.

این ایده ابتدا روی خودروهای شورلت اجرا شد و به دکل و شاهین معروف شد. در ابتدا از تیفور برای بلند کردن و جابجایی خودروهای آسیب دیده استفاده می شد، اما همچنان به خودروهایی مانند وانت پرشیا، پژو، سمند، زانتیا و پیکان آسیب وارد می کرد. بنابراین بار دیگر، خودروسازان به دنبال راه حل بهتری بودند که نیازهای مردم را بدون آسیب رساندن به خودروهای در حال حمل برآورده کند و در نهایت توانستند تریلرهای چرخدار را به محصولات خود اضافه کنند.

امروزه انواع یدک کش ها  شامل دکل شاهین، نیسان چرخگیر و  جرثقیل دکل دار می باشد. با این حال، در حال حاضر مردم برای احساس ایمنی و کارایی بهتر و جلوگیری از آسیب های احتمالی، به نیسان چرخ گیر  یا جرثقیل دکل دار  از انواع یدک کش ها بیشتری نیاز دارند.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed
ماشین حمل خودرو و نیسان چرخ گیر

نیسان چرخ گیر شاهین

به طور کلی، وقتی صحبت از انواع یدک کش ها می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد نیسان خودروبر است. این خودروی معروف و محبوب دارای یک دکل آهنی بود که در عقب ناوگان نصب شده بود. همچنین یک قطعه آهنی به نام شاهین وجود دارد که بر روی سپر عقب خودروی نیسان نصب می شود و در هنگام جابجایی و جابجایی خودروی آسیب دیده به زیر خودرو رفته و در نهایت به عنوان یک وسیله نقلیه بالا کشیده می شود. زنجیر و لاستیک با استفاده از این نوع یدک کش، خطر آسیب رساندن به سرنشینان خودرو وجود ندارد.

گاهی اوقات خودروی آسیب دیده آنقدر بد است که نمی توان آن را از جلو بلند کرد و جابه جا کرد، در چنین مواقعی می توان از نیسان خودروبر استفاده کرد. به طور کلی، این وسیله نقلیه برای کمک به زمانی که خودرو از جلو یا عقب آسیب می بیند استفاده می شود و نمی توان آن را با کامیون یدک کش یا کفی های خودروبر حمل کرد.

نیسان دو منظوره چرخ گیر

این وسیله نقلیه یکی از انواع یدک کش ها  و تریلرهایی است که هم کاربردهای حمل خودرو و هم کاربرد نیسان دکل شاهین را می تواند انجام دهد. در واقع، گاهی اوقات مشتریان ممکن است هنگام تماس با خودرو بر و در خواست خودروبر در تهران با نوع خودرو آشنا نباشند و میزان آسیب آن را ندانند. در این زمان اپراتور و اکیپ پشتیبانی امداد و نجات خودرو بر اساس اطلاعاتی که از مشتری دریافت کرده اند، یدک کش را به محل تحویل می دهند. زیرا اگر خودروی آسیب دیده هم نیاز به تعمیر و هم حمل و نقل داشته باشد، این خودرو می تواند کار را به خوبی انجام دهد.

یدک کش کامیون

از دیگر  از انواع یدک کش ها می توان به تریلرهای کامیون اشاره کرد که در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار محبوب هستند. ایمنی این خودروها یکی از دلایل اصلی محبوبیت آنهاست. اگر تصمیم دارید یک وسیله نقلیه جدید یا تصادفی را جابجا کنید، یکی از گزینه های شما یدک کشی کامیون است. جداکننده ها معمولا در ساخت تریلرهای کامیون استفاده می شوند. این جداکننده ها سطح بالاتری دارند و محل قرارگیری آنها نیز بالای سطح زمین است که به راحتی اجازه می دهند تا خودرو بر روی کامیون سوار شده و به راحتی قابل حمل باشد.

روش استفاده از این تریلرهای هیدرولیک از انواع یدک کش ها به این صورت است که ابتدا سطح جداکننده را روی زمین قرار می دهند و خودروی مورد حمل را روی سطح آن قرار می دهند. پس از آن، بازوی هیدرولیک سطح جداسازی بلند شده و بر روی کامیون قرار می گیرد. به این ترتیب می توان خودرو را به راحتی جابه جا کرد. یکی از ویژگی های متمایز این نوع تریلر این است که می توان از آنها برای حمل و جابجایی وسایلی مانند قایق و خودروهای لوکس استفاده کرد.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed انواع یدک کش ها
انواع یدک کش ها و تریلر دکل دار

جرثقیل های دکل دار

از دیگر تجهیزات و انواع یدک کش ها که می توان برای کمک و جابجایی خودروها استفاده کرد، جرثقیل های دکل دار است. جرثقیل های دکل دار همه کاره هستند و می توانند اجسام سنگین را به راحتی جابجا کنند. یکی از کاربردی ترین انواع یدک کش ها، جرثقیل متحرک است که هم در کارگاه های ثابت و هم در کارگاه های سیار قابل استفاده است. از این نوع جرثقیل ها می توان به عنوان حمل و نقل خودرو نیز استفاده کرد. جرثقیل های ثابت روی جک نصب می شوند و می توانند ته یا بدون ته باشند. نوع کارگاه سیار این جرثقیل ها با استفاده از دکل کار می کنند.

هنگامی که انواع خودروها آسیب می بینند، می توان از این نوع جرثقیل برای حمل و نقل استفاده کرد. امروزه جرثقیل ها نسبت به گذشته پیشرفت زیادی کرده اند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا در گذشته زمانی که جرثقیل ها برای حمل و نقل خودروها استفاده می شدند، در طول مسیر صدمات زیادی به خودروها وارد می کردند، اما امروزه جرثقیل ها از اصول اساسی تری برخوردار هستند.

جرثقیل چرخ دار  از انواع یدک کش ها، جرثقیلی  مجهز به بالابر است و به گونه ای طراحی شده است که خودروی آسیب دیده در یک موقعیت قرار می گیرد و از یک طرف به سمت دیگر آماده می شود و پس از اتمام کار به عنوان جرثقیل چرخدار مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این عوامل، خودروهای امروزی بسیار پیشرفته تر از گذشته هستند و علاوه بر آن تخته های فایبرگلاس خودروهای لوکس بسیار شکننده بوده و به راحتی آسیب می بینند. بنابراین جرثقیل های دکل دار بهترین گزینه برای جلوگیری از هر گونه آسیب به این خودروها است، زیرا در جرثقیل دکل، کارتن یا کف خودرو بین رکاب و تسمه قرار می گیرد، فشار وارده به رکاب ها بسیار کمتر است. بنابراین می توان از هرگونه آسیب به پدال ها جلوگیری کرد.

خودروبر در تهران ـ خودرو بر سعید - khodrobarsaeed
کامیون حمل خودرو و خودروبر

خلاصه مطالب انواع یدک کش ها

تحت هر شرایطی ممکن است اتفاقات ناگوار دردسرساز رخ دهد، به عنوان مثال، زمین لرزه ممکن است در هر نقطه از شبانه روز رخ دهد و سلامت و امنیت مردم را به خطر بیندازد. مشکلات به ارمغان بیاورد اگر فردی محافظه کار هستید اما دیگرانی که در نزدیکی شما رانندگی می کنند به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کافی ندارند، ممکن است در خطر باشید. با توجه به این نکات باید امکاناتی وجود داشته باشد که در هنگام بروز مشکلات به ما کمک کند. حتماً زمانی با این مشکل مواجه شده اید که خودروی شما در حین رانندگی با مشکل مواجه شده و نیاز به یدک کشی داشته است.

شرکت و مجموعه خودروبر سعید مفتخر است که با استفاده از تجهیزات کافی و پیشرفته، ارائه انواع یدک کش ها و انواع خدمات اضطراری مانند خدمات خودروبری یدک کشی خودرو، تعویض قطعات خودرو، بنزین سیار، تعمیر لاستیک پنچر، تعویض باتری و … را ارائه می دهد. همچنین می توانید برای برخورداری از تخفیفات ویژه ما به سایت ما مراجعه کنید می توانید با سرچ عبارت خودروبر در تهران ما را مشاهده کنید. از همه شما کاربران گرامی تقاضا داریم تمامی انتقادات و پیشنهادات خود را جهت ارائه خدمات بهتر به تهران و حومه به ما اطلاع دهید تا بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
× درخواست خودرو بر